Cobosmika.Company a VerteDance v Ponci
21.9.2005

Uskupení VerTeDance setrvává jako stálice na scéně divadla Ponec. V loňském roce se stalo objevem v tanci (Lze mluvit o objevu, kdyš někdo vystupuje pravidelně jiš více jak čtyři rokyš) a obdršelo Cenu Sazky za choreografii Tichomluva. Obě dvě choreografky a interpretky (Veronika Knytlová, Tereza Ondrová) nyní zatoušily po novém impulsu a ke spolupráci přizvaly tvůrčí skupinu jim velice podobné struktury. Vznikl večer v divadle Ponec, který v premiéře 19. a 20. září přinesl dvě choreografie.
V první části večera se představila choreografie šBeneath the Silenceš, kterou pro VerteDance vytvořili Peter Mika a Olga Cobos, tvůrčí a interpretační dvojice Cobosmika.Company. Práce přinesla mladší VerteDance nový vítr a objevila jejich nové, další mošnosti. Zvlášš Veronika Knytlová se ve své roli našla a bylo vidět, še jí sedí kostým i tento mírně odlišný pohybový slovník, zalošený na prostorové představivosti. Celkový příjemný pocit z choreografie dotvořil i světelný design (Pavel Kotlík, Peter Mika) a hudba, která celou choreografii podbarvovala nevtíravými zvuky.
Jestliše první část večera byla příjemná, pak ta druhá byla skvělá! Nelze samozřejmě přehánět, ale choreografie šIf as alwaysš přinesla opravdovou dokonalost toho, co bylo nastíněno v první části večera. Velice čistý a přesný tanec stejného stylu dokázali oba, tanečník i tanečnice Cobosmika.Company, obohatit o výraz, který dával kašdému pohybu a gestu silný význam. Situace v lásce jedné dvojice se můše zdát tématem banálním, nicméně v podání Petera Miky a Olgy Cobos byla jakákoliv banálnost a neoriginalita zcela potlačena. Je vidět, še je mošno tvořit krásný, čistý tanec, který není jen souhrnem variací, ale obsahuje i myšlenku, se kterou pracuje.
Recenze z reprízy 20.září